lördag 6 februari 2010

Målning

Nu äntligen har jag tagit det där "spännande och utmanande" steget (för mig), och börjat måla om mitt skåp som jag har fått efter min mormor. Det kändes lite tungt att måla över hennes vackra handstil när skåpet var inköpt, men jag vill ju ha en annan färg på skåpet och då fick det bli så.
Väldigt konstig känsla hade jag när jag började med de första penseldragen med svart! Men råden och tipsen från en kunnig väninna gör att jag litar på att det blir bra. Så bra det nu kan bli när man är nybörjare.
Egentligen skulle jag behöva sitta över mina skolböcker och läsa eftersom jag har en stor skrivning nästa lördag. Men när själen är i uppror måste man göra något annat för att skingra tankar och konstiga ideér.
Och tänk!! Det hjälpte verkligen..... Energin kom smygande här på morgonen.



Och mitt i allt blommar den här vackra liljeväxten som härstammar från min mormors mor. Den är så "tråkig" med de långa bladen, men när de underbara blommorna tittar fram så blir man så glad av den. Det gäller att passa på och njuta när de hälsar på.
Ljus o kärlek till er alla !
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar