lördag 20 februari 2010

Snöoväder

I går blev det en lång eftermiddag innan jag kom hem till min lilla stuga. Mysigt eftersom jag också träffade både min mamma och min yngsta son även om det bara var en kort stund. Jag var faktiskt in en snabbis på en butik som jag jobbade i för några år sedan. Träffade en av mina underbara söta kolleger. Så roligt. Innan dess var jag in i en fin liten affär som finns i min barndomsstad ( jobbar ju faktiskt också i staden).
När jag fyllde år i december så fick jag två presentkort från "Gåvogömman". Och precis just i går kände jag att det var dags att åka till den här mysiga gulliga butiken. Jag blev direkt förälskad i en underbar lampskärm i linne och vit hög lampfot. Så nu står den så fin på bordet i mitt lilla lilla sovrum.

När jag sedan skulle hämta paket i en interflora butik, så stod där underbara kraftiga Ranunklar. Så vackra att jag inte kunde låta bli att köpa mig en bukett. Nu blir det till att krypa in i sin lilla stuga och vänta på den sk ankommande snöstormen. Med blicken lite då och då på buketten så vet jag att det snart kommer en varm och ljus tid. Längtar till våren....
Utanför fönstret ser jag hur det yr ute på åkrarna. Snöandet har inte infunnit sig här än. Men det är kallt, -13 garder och vinden...... Brrrr. Tar det aldrig slut??
Måla färdigt skåpet blir det idag och även till att öppna böckerna och läsa lite anatomi. Så jag kan något på provet nästa lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar