fredag 16 september 2011

Underbara höst!!
Trotts blåst och regn de sista dagarna tycker jag att hösten är underar. Visserligen har jag varit på en förskola och jobbat en vecka, där vi var ute hela dagarna. När man kom hem på kvällen kände man sig alldeles urblåst.
På eftermiddagen kom förskolechefen till mig oach ville att jag skulle jobba även nästa vecka, men tyvärr var jag tvungen att tacka nej pga av risken att få dagpenningen från A-kassan nedskriven och att kanske efter 75 dagar  bli av med A-kassan helt!!
Ska det verkligen vara så? Inte helt lätt att få jobb. På 2 1/2 halv månad har jag sökt hur många jobb som helst....inget napp. I och för sig har jag varit på tre intervjuer, men sen har det blivit stopp. Suck!

Inom vård och omsorg kan man få hur mycket jobb som helst....men på timmar (utbildad inom både akutsjukvård och barnomsorg). Timjobb är ju ingen säkerhet så klart, det kan ju faktiskt gå veckor innan man behövs. Och A-kasse reglerna säger att man inte kan jobba på timmar hur mycket som helst för om så blir fallet anser lagen att man kan klara sig att jobba  så. Fybubblan vilken soppa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar