lördag 15 september 2012

Sitter på trappan till mitt hus och njuter av höstluften och solen.
Dagen har bara rusat fram och det började redan kl 8 när "Hustomten" kom och skulle sätta upp tak över farstukvisten.
Senare kom mellansonen med mitt gamla fula matsalsbord. Ja jag tycker att det är fult! Men det är ett bord och köket blev lite mer möblerat.
På eftermiddagen blev det lite inköp och "Hustomten" med sambo ville ha lite saker hemkört ;). Det ordnade jag så klart och lite kaffe i solen blev det när jag stannade till hos dem.
Kommer hem till mitt hus och känner mig helt plötsligt lite ensam........
Att vara själv känns lite konstigt och TYST. Ingen att prata med och laga mat tillsammans med. Att i över 28 år haft liv och rörelse omkring sig och helt plötsligt sitta här på trappan ensam är ovant och faktiskt lite jobbigt.
När barnen var små och tonåringar fanns jag där hela tiden. Underbar tid som jag ibland tänker tillbaka på med glädje.
Nu får jag det att låta som jag är ensam och ingen vet var jag finns, men så är det inte. Men måste erkänna att ensamma fredag och lördagskvällar är lite tufft just nu.......

Njut av lördagskvällen och det underbara vädret❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar