fredag 22 januari 2010

Vänner är energi för själen....

Finns det något härligare än att få ge av sin glädje till andra människor. Att ta en fika på stan och prata bort en stund gör gott för hela mig. Att få umgås en stund med mina söner även om det bara är för ett kort ögonblick. Att le mot en annan medmänniska i affären, och jag lovar: man får ett leende tillbaka.

I eftermiddag har jag hunnit med båda sakerna: fika på stan med en god vän och träffat min äldsta son en stund. På hemvägen stannade jag vid en kyrka som var så vackert upplyst i kvällsmörkret. Jag älskar kyrkor.

Helgens ledighet blir till att öppna anatomiboken och läsa, läsa, läsa. Men jag tänkte faktiskt försöka att hinna med en cykeltur också. Så det blir till att ta sig i kragen och byta till dubbdäcken även på cykeln.

Ha en underbar helg alla

Kram

1 kommentar: