onsdag 5 december 2012

Snöoväder

Vilken dag!
Trodde lugnet lagt sig i mitt liv, men icke. Det började i morse. Och jag är inte rädd för snö och halt väglag! Med alla resor i alla möjliga och omöjliga väder, suttit insnöad på vägar mm trodde jag inte att jag skulle bli berörd mer.
Tog sats med min lilla yaris i morse när jag skulle ta mig ut från vår lilla väg. Det blev tvärstopp! Jag satt där jag satt. Snö upp till knäna när jag klev ut på den oplogade vägen. Strax efter kom en granne... Kliver ut med andan i halsen utropar hon: Jag har bråttom!
Hahaha, vad ska jag göra åt det?
Traktor kommer så småningom och tar bort snön framför bilen och jag har precis innan krälat i snön för att ta bort snön under motorhuven. Det var en del.
Klart och på väg till jobbet en timme sen och blöt.
Hem tidigare på eftermiddagen och den resan var inte skoj. Blåst , snöoväder och halt. Bilen körde jag inte upp till huset utan pulsade hem i mörkret sista 500 metrarna.
Upp tidigare i morgon för att leta fram bilen i snön och hoppas jag tar mig fram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar