söndag 9 december 2012

2:a advent

Lugn, fin, skön helg har det varit. Eller egentligen hektisk? Jag har inte varit hemma så jättemycket, men hann ändå skotta snö, tvätta lite och städa.
Middag borta både fredag och lördag, men nu söndag sprider sig dofterna av en färsk kyckling i ugnen. Läs ordentligt ni som inte tror att jag äter något ;-)
Det händer att även jag stoppar i mig någon form av tillagad mat.
Känns riktigt skönt att ha hunnit med en hel del.
 Riktigt fin dag trots kylan här ute idag. När jag drog fram kameran tog rådjuren ett språng och galloperade iväg!
Dimman har legat tät hos mig i dag.
 
Iväg och hämtade mellersta sonen, fd maken vinkade in mig och slog upp mittuppslaget på "Dagens Industri": Där får jag se bilder från vårt gamla hem i Åre. Bilder från köket mm. Allt är sig likt fortfarande ( Huset byggdes 1994) Förutom att huset är ommålat från grått till svart. Men utsikten är den samma: Underbar!
Dags att äta och kanske krypa i säng i tid....halsont och hängig igen och det gäller att vara pigg imorgon då jag öppnar skolan och min sovmorgon försvinner.
Ha en härlig luciavecka.
 Luciafirandet på tv kommer från Uppsala i år med barn i kören som jag måste titta på (från min skola :-) )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar