fredag 12 augusti 2011

Underbara  björkar!
Lutandes mot en björk en stund efter promenaden ger styrka och kärlek.
Här är "min" helande björk
I dag trotsade jag de besvär jag har för tillfället och snörade på mig träningsskorna , hoppade in i bilen och körde upp till elljusspåret. Nyinköpta stavarna var med. Ganska tidigt på morgonen och nästan ensam i spåret, fåglarna kvittrandes runt huvudet. Det är ju härligt!! Så varför tar latmasken över kroppen?? Men tji inte idag.
Sista två åren har jag dragits med en hel del migrän och andra klimakteriebesvär. I går fick jag komma till läkaren snabbt och fick då bra svar på varför jag helt plötsligt denna gång ( än sä länge) inte fick något migränanfall, men andra saker då i stället.
Nu har jag bestämt mig för att ta över från "latmasken" och "styra" min kropp själv. Nästan en timmes snabb promenad med stavar, lugnet i skogen och fågelkvitter så njuter jag av en god ordentlig frukost. Det blir fler gånger, jag lovar! Sedan blir det en halvtimmes meditation.
Underbar början på den här fredagen.
Kram och Ha en underbar helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar