måndag 26 november 2012

Tjuvstart av advent

 I går morse tidigt fick jag besök av en väninna. Mysigt att ha frukostsällskap. Utanför köksfönstret fick vi besök av ett gäng rådjur. Fram med kameran och fotade genom fönstret. Blev väl inte det bästa kortet, men ändå. Äpplen blev deras frukost.
 I helgen har jag känt mig lite seg, ont i halsen och huvudet. I går kväll mådde jag inte alls bra. Kröp isäng frussen och ont i bihålorna. Samma sak när jag vaknade i morse men då också ont i lederna och det var längesedan jag kände nåt sådant. Så det blev till att stanna hemma och vila.
 Hela dagen blev lite tungt att ligga stilla, så nu på eftermiddagen blev det lite tjuvstart på adventpynt.
Stjärnor ochljusstakar fick komma fram samtidigt aom julmusiken kom ifrån högtalarna.
Sitter nu med lite eftermiddagsfika....det jag orkar få i mig. Känner mig trots allt lite glad trots att jag inte känner mig så  pigg. Idag fick jag bekräftat att mina söner kommer till mig på självaste julafton. Mamma och syster kommer också. Så nu känns det genast roligare att julpynta lite.
Ps Ingen gran i år då jag har mina små söta busiga kattkillar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar