lördag 8 september 2012

September och hösten kryper sig inpå. Just nu flyttar jag in i min lilla stuga på landet och snart är allt på plats. Det känns så skönt och befriande att få in mina saker.
Mycket hjälp har jag fått och är så glad för det. Hela eftermiddagen  pysslade jag inne , min bästa väninna målade, torkade och hennes sambo (min hyresvärd) spikade. Och min väninnas dotter var också här; pratade, pysslade och hjälpte till att möblera.
När dagen började gå mot middagstid, satt vi i soffan och bara njöt och tittade in i elden. Njuter!
 Lite ljus kom på plats. Bl.a. i trappan upp till övervåningen.
Innan jag lämnade Sigtuna i morse var jag till min favorit blomsteraffär (som finns i Sigtuna). Det blev en zinkhink som saknade handtag och jag fick den billigare :) De gjorde iordning hinken med lite mossa en annan sorts kärleksört än den jag är van med och lite taklök. Hur fin som helst!
Skön härlig dag har det varit och jag längtar tillbaka hem. Inatt sover jag sista natten i Sigtuna tror jag. Planerar att stanna kvar i morgonkväll och njuta av höstkvällen innan det är dags att bege sig till nya jobbet på måndagmorgon.
Allt känns helt ok ;))
Ha en skön lördagkväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar