tisdag 4 oktober 2011

Skogen


Jag har vikarierat på en förskola i snart tre veckor nu. Sista dagarna sen är det slut för den här gången.
På måndagar går de ut i skogen på utflykt. Riktigt mysigt. De leker alla tillsammans, och några letar "trattisar" (fanns riktigt mycket) och några sitter bara och pratar. Man är i denna skog och bara njuter....även barnen. Äter mellanmål tillsammans, då några sitter i en påbörjad koja ( de är de själva som påbörjat den) Några sätter sig under en gran. Riktigt riktig mysigt!


Jag hade en påse som jag hann fylla med lite trattisar. Det tog längre tid att rensa dem än att plocka. Men nu finns det tre små påsar i frysen till någon god middag. Jag har en älgköttbit i frysen också och det passar väl bra ihop.


Kanelbullens dag i dag!!
Tur att jag bakade bullar i söndags då. Den här gången blev det så ekologiska bullar jag bara kunde med rårörsocker och dinkelvetemjöl. Tyvärr fick jag inte tag i ekollogiskt smör. För i vår ena butik står det på hyllkanten att smör är en bristvara just nu!?
Ät riktigt många bullar idag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar