fredag 1 januari 2010

Nytt år, Nya möjligheter

Kisse är nog lite sur på mig för att hon inte får komma in just nu. Själv ska jag ju skotta och sopa fram bilen. -8 grader och en hel del snö så kan man inte annat än att njuta av det vackra trots alla andra bekymmer som knackar på! Ibland är det inte så roligt att försöka förstå alla prövningar man utsätts för men som jag vet att man går ur klokare, starkare och även en smula gladare.
Efter snöskottningen fortsätter utevistelsen med en promenad i den vackra underbara natur som jag omger mig med just nu här jag bor. En tillfällig lösning som jag hoppas och tror ska fortsätta mot en permanent lösning under år 2010.
Jag ser fram emot det nya året med kärlek, nyfikenhet och glädje!



"Det enkla är ofta det sköna"....... Nja, jag vet inte om jag håller med om det just nu. Med 11 timmar kvar på 2009 försvann vattnet i min stuga. Och idag har jag fått veta att något är fel med brunnen så hela helgen blir jag utan vatten och kanske längre än då. Kånkar med dunkar och smälter snö.... Tänk vad beroende man är av vatten!! Och vad man slösar. Nu är varje droppe dyrbar för mig.
"Varje dag börjar med nya möjligheter"

1 kommentar:

  1. Vad du är duktig Carina. Livet är inte lätt men det blir bättre och bättre.

    Kram

    SvaraRadera